never forget Paris

1.

Vol afschuw bekeek ik het nieuws de afgelopen dagen. Ik volgde de nieuwsberichten die het scenario van een slechte actiefilm vertelde. ‘s Ochtends checkte ik als eerste het nieuws of de daders gepakt zouden zijn. Maar nee. Met ingehouden adem staarde ik vervolgens vrijdagmiddag naar de tv naar een zwart Parijs. Aan het einde van de middag was het voorbij…

Althans. Voor de daders. Zijn jullie nu trots? Kijken jullie nog terug naar welke hel je de nabestaanden van alle slachtoffers hebben getrapt? Familie, vrienden en kennissen die in een knal in hun ergste nachtmerrie zijn beland? Hebben jullie ooit een seconde gedacht aan hoe het zou voelen als jullie moeder, vader, vrouw of kind op zo’n brute manier zou worden ontnomen? Waarschijnlijk geen seconde.

Hoe kan je anders tot zo’n harteloze daad in staat zijn.

Op zulke momenten wens je dat je weer een kind was, wiens “wereldproblemen” reiken tot de hekken van het school- of speelpleintje. Was het ook niet de juf in groep 5 die leerde dat geweld nooit het antwoord is op een meningsverschil?

Laten we hopen dat we in de toekomst meer respect voor elkaar hebben. We zijn samen immers 1.

Rust zacht, slachtoffers.

Fotocredit: Alexandra Kaznowski

Voltaire quote

 

4 thoughts on “1.

  1. Simone

    Ik denk dat de daders heel anders over na denken. In naam van het geloof maakt het extremisten allemaal niks uit. Maar inderdaad, het is vreselijk! Je suis Charlie!

    Reply
  2. Northflix

    Afschuwelijk! Ik heb er verder geen woorden voor.
    Deed me wel goed om te zien hoeveel miljoenen mensen er gister op de been waren als protest/mars tegen terrorisme.

    Reply

Leave a Reply

