Botanique verzorgingslijn

Review – verzorgingslijn Botanique cosmetics

Met het veranderen van de seizoenen verander je meestal ook je verzorgingsritueel. Heel blij was ik dan ook toen ik het volgende pakketje van Botanique cosmetica ontving, zoals je op Instagram gezien kunt hebben. De afgelopen tijd testte ik de producten en dit is wat ik er van vond!

Botanique verzorgingslijn

Botanique verzorgingslijn

De Botanique verzorgingslijn is vrij van synthetische geur- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen, vrij van minerale oliën, parabenen, siliconen en PEG en met natuurlijke plantenextracten en hoogwaardige etherische oliën gemaakt. Leuke informatie, maar ik ben altijd zeer benieuwd hoe de producten  zijn en hoe mijn huid er op reageert!

IMG_5547

Botanique handcreme

De handcreme is een van mijn favorieten, helemaal met die koude weer, vragen je handen toch een betere bescherming. De handcreme met granaatappel ruikt lekker, maar is niet overdreven geparfumeerd (wat ik heel fijn vind), bovendien worden je handen er heerlijk zacht van en werkt hij goed tegen droge plekjes.

IMG_5559

Botanique verzorgingslijn

  • Dagcreme – Granaatappel
    De dagcreme is hydraterend, wat heel fijn is in deze koude periode. Daarnaast is de structuur fijn en heb je niet veel nodig. Het duurde even voordat hij goed was ingetrokken, waardoor hij in eerste instantie wat vettig aanvoelde, maar na verloop van tijd gaf hij een fris, voedend gevoel.
  • Shampoo – Tarwe
    De shampoo vond ik prima en beviel (mijn haar) goed. Ik moest even wennen aan de geur, voor een shampoo vind ik een zoetige geur prettiger. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon!
  • Reinigingsschuim – Lindebloesem
    De reinigingsschuim schuimt direct vanuit de flacon heel fijn (en altijd goed!). Ik gebruikte hem ‘s avonds na het afhalen van mijn make- up en bezorgde me een fris gevoel. Ik heb bij deze producten ook geen last gehad van uitslag of een jeukende huid, want ja ik heb een gevoelige huid.
  • Bad & douchegel – Citroengras

Nieuwsgierig geworden? De producten zijn onder anderen via de website van Botanique verkrijgbaar!

Volg Jong Belegen op: Bloglovin’ – Facebook – Twitter – Instagram – Pinterest

Leave a Reply

