Schermafbeelding 2014-11-22 om 17.02.47

Review – vlaggenlijn haken I

Eerder vertelde ik dat ik twee hobby haakpakketten (te koop bij Kruidvat en Trekpleister) heb ontvangen. Van de ene haakte ik een sjaal en wat ik met de andere heb gedaan zal ik je nu vertellen! Er zat onder anderen een patroon in om een vlaggenlijn te haken, ontzettend leuk, want het ziet er zo knus uit in je interieur! Hoe ik het er van af bracht…

Haakpakket

Een terugblik: de twee haakpakketten die ik ontving. De review over de tunnel sjaal kan je hier teruglezen! Het rechter pakket heb ik deze keer gebruikt, er zitten 6 acryl garen in met de kleuren roze, rood, tot beige en zwart.

Gehaakt vlaggetje hartje

Fotocredit: Maru

Eerst een foto ter inspiratie hoe leuk en knus gehaakte vlaggetjes kunnen zijn. Ik vind deze helemaal te gek, maar ben geen haakexpert dus als iemand het patroon voor deze steek zou willen uitleggen, graag!

vlaggenlijnFotocredit: Andrea Donners

vlaggenlijn 2

Fotocredit: Jacky McDonald

DIY gehaakte vlaggenlijn

.. En zo moet hij dus worden! Ik vind het resultaat zo leuk, bovendien heeft het garen pakket ook al echte kerstkleuren. Zoals gezegd, ik ben geen haakexpert en vond ik dit patroon iets lastiger..  Maar dat vind ik dus ook wel weer een uitdaging! Mijn tip is om de bijgevoegde gebruiksaanwijzing goed te bekijken en eventueel dit filmpje er bij te pakken, dat helpt je op de goede weg.

Vlaggenlijn

En dus lukt (een groot) driehoek al wel! Ik heb hem nog niet af kunnen maken, het eindresultaat zul je rond de kerst in een DIY bekijken, als de rust weer wat is teruggekeerd.😉 Toen ik extra inspiratie opzocht over het haken van een vlaggenlijn, kwam ik onder anderen onderstaande te schattige vlaggetjes tegen van Etsy. Hoe leuk zijn deze prikkers (in een cupcake, kerstdiner etc.)?!

flags

Fotocredit: Susan Benson

Wil jij ook zo’n knusse vlaggenlijn maken? Het garenpakket is te koop bij de Kruidvat!  (Maakt je huiskamer een stuk gezelliger voor bijvoorbeeld de kerst of een verjaardag!) 

Volg Jong Belegen op: Bloglovin’ – Facebook – Twitter – Instagram – Pinterest

3 thoughts on “Review – vlaggenlijn haken I

    1. Jorinde Post author

      Yes, they are! My advice is to watch some ‘how to’ Youtube movies, they’re helpfull. It is very relaxing! Thank you for your comment and good luck!😉

      Reply

Leave a Reply

