studentenpraat 1

Studentenpraat #1 – beste playlist om te leren

Long time no see – Allereerste mijn excuses voor het gebrek aan leven op mijn blog. Ik dacht dat ik de term ‘druk’ wel kende, maar mijn agenda barst momenteel uit haar voegen. De herfstvakantie is een verkapte tentamenweek waarin elk vrij uurtje besteed wordt aan papers, onderzoeken, take home exams en tentamens. Aan het einde van de dag staat mijn hoofd er amper naar om nog te bloggen. En dat zegt wat, want ik vind schrijven het leukste wat er is! En daarom ga ik het anders aanpakken.. OH en verklap ik welke nummers het fijnste zijn tijdens het leren!

Fotocredit: Chanel Jooste

Zoals ik jullie eerder liet weten verhuisde ik in augustus naar Tilburg en startte daar aan mijn premaster Communication and Information Sciences. Dankzij een nieuw systeem kan je die na het HBO (Communicatie of een andere gerelateerde opleiding) in een half jaar afronden. Top! Dacht ik. Want dat betekent ook dat je je academische vakken in principe in ruim 3 maanden moet halen. Tot nu toe gaat het oké, maar het is erg pittig om alles bij te houden. Ik probeer zo hard mogelijk door te werken en weet dat er ergens in december het licht van het einde van de tunnel (of kerstboom) in zicht is. Ik hoop het in één keer te halen en anders heb ik in januari hertentamens. En als dat niet lukt… Dan plant ik mijn billen op een bounty eiland en duik ik de winter onder aan de andere kant van de evenaar.

Grapje, de hoogste tijd voor de leuke kanten van het (studenten) leven, waar je ook gewoon even tijd voor moet vrij moet maken in je bijbehorende kluizenaarschap. Studeren hou je houdbaar door na je tentamen borrels en sushidates in te plannen (staat genoteerd), heel de dag te glunderen van een 10, vanille lattes te drinken bij de Starbucks, oneindig veel 9gag foto’s door te sturen via What’s App, in het weekend minstens een fles wijn soldaat te maken en dansjes te doen totdat elke neuron die met school te maken heeft op ‘off’ staat (iets met de werking van je hersenen).

En als ik dan moet leren of iets voor school moet doen (92% van mijn vrije tijd dus) dan zet ik gewoon een paar fijne mannen op de achtergrond. Ik kan nooit leren als het te stil of te lawaaierig is. Ik moet een achtergrondmuziekje hebben. En daarom deel ik met jullie mijn favoriete artiesten en nummers voor tijdens het leren.

Playlist – nummers voor tijdens het leren

  • Dotan – 7 layers (sowieso is het hele album een aanrader!)
  • Passenger – My heart’s one fire
  • Mr. Probz – Nothing really matters
  • Norah Jones – Come away with me
  • Sam Smith –  Lay me down
  • Angus and Julia Stone – And the boys
  • You and me – You + me
  • Gavin DeGraw – Fire
  • Gregory Porter – Water under bridges
  • Ludovico Enaudi – Fly
  • Coldplay – Strawberry swing
  • Jack Jonhson – No other way

Wat is jouw favoriete nummer voor tijdens het leren? Laat hem vooral achter in een reactie!

Altijd op de hoogte?
Volg Jong Belegen op:
Bloglovin’FacebookTwitterInstagramPinterest

 

2 thoughts on “Studentenpraat #1 – beste playlist om te leren

  1. glamorouslifestyle

    Heel leuk artikel én nummers! Ik vind t ook heerlijk om mn thuisstudie te doen met een achtergrondmuziekje! Met oortjes in lukt niet, echt de radio zacht aan op de achtergrond en dan raas je er zo doorheen haha! xo

    Reply

Leave a Reply

