plog amsterdam

Plog – when in Amsterdam

Impulsieve acties leiden meestal tot de leukste herinneringen! Vorige week stuurde Carina een berichtje dat ze 3 dagen naar Amsterdam zou komen met een vriendin. Te leuk! Ik ontmoette haar op het project waar ik afgelopen winter vrijwilligerswerk deed in Kaapstad en binnen een paar weken werd ze een dierbare vriendin. Die kans op een mini Afrika reünie kon ik niet laten liggen, dus daarom vertrok ik gisterenmiddag na mijn college naar de hoofdstad voor een ontzettend leuke dag! Het was zo gezellig dat ik besloot er mijn eerste plog van te maken op Jong Belegen!

P.S.: Carina vond mijn blog er zo leuk uitzien, maar vond het tijd voor een Engelse vertaling. Hierbij, speciaal voor jou (haha) een Engelse vertaling as well!😉

Impulsive actions mostly result in the best memories. Last week, Carina send me a message that she would visit Amsterdam for 3 days with her friend. I met her last februari on my volunteering project in Cape Town, where she became a dear friend within a few weeks. So much fun! Of course I couldn’t reject a little African reunion. Yesterday I went to Amsterdam after my classes for such an amazing day. It was so much fun that I decided to use the pictures for my first plog on Jong Belegen!

IMG_2822.JPG

Zou Starbucks haar strategie hebben aangepast nadat het filmpje over verkeerd gespelde namen viral ging? De laatste tijd wordt mijn naam goed geschreven!

Did Starbucks change her strategy after the movie about wrong spelled consumer names went viral? Lately, my nam has been spelled correctly!

IMG_2823.JPG

Samen met Carina (midden) en een vriendin van haar (links)! We hebben wat af gelachen en natuurlijk ontzettend veel herinneringen op gehaald!

Together with Carina and her friend! We had so many laughs and af course we talked about our wonderfull memories!

IMG_2781

Lunchtijd! We besloten op het Leidseplein een broodje te eten. Ik ga geen namen noemen maar de bediening was hier zo slecht! Natuurlijk mocht dat de pret niet drukken.😉

Lunch break! We decided to eat a sandwich at the Leidseplein. I am not going to call any names, but the service was the worst I have ever experienced. But it couldn’t spoil our fun!

IMG_2795

De dames benoemde mij als gids. Na het Leidseplein besloot ik ze mee te nemen naar de P.C. Hooftstraat en natuurlijk het beroemde IAmsterdam sign voor het Rijksmuseum. Tijdens onze wandeling werd ik nog aangesproken (eh besprongen) door Spuiten & Slikken! Ik schrok zo dat ik door bleef lopen.. terwijl zij maar vragen bleef stellen! Haha! Gênant! Het ging over smokkelen en achteraf gezien had ik nog een hilarisch verhaal over Kaapstad, maar ik schrok zo van deze actie dat ik dacht: doorlopeeen!

The ladies immediately called me their personal tour guide. So after our lunchbreak on the Leidseplein I decided to walk to the fancy P.C. Hooftstraat and of course the famous IAmsterdam sign in front of the Rijksmuseum. During our walk I bumped into the camera of the Dutch tv show Spuiten & Slikken. I was so overwhelmed that I kept walking, while the interviewer chased me down the street asking me questions about smuggling. Haha! Embarrassing! And sorry, I did had a hilarious story about Cape Town. Oops!

IMG_2825-0

Even poseren als een echte toerist in de D!

Pose like a tourist in the ‘D’!

IMG_2806

I amsterdam!

IMG_2802

amsterdam

Het was regenachtig maar toch erg mooi op het museumplein!

Despite the rain, it was very beautiful at the museumplein!

IMG_2810

IMG_2816

Dit was zo leuk! Carina had speciaal voor haar trip naar Nederland deze sjaal met fietsenprint meegenomen!

This was so funny! Carina brought her bicycle scarf to the Netherlands! Haha!

IMG_2813

IMG_2815

Even neerploffen bij het Hard Rock Café en vervolgens opwarmen met warme chocolademelk met slagroom bij Max.

After a quick visit at the Hard Rock Café we went to Max for some hot coco!

IMG_2817.JPG

Say cheeese!

IMG_2820

In het donker zijn de Amsterdamse grachten nog mooier! Via het Red light district liepen we terug naar het station en was het alweer tijd om afscheid te nemen. Tot snel! X

I think the Amsterdam canals are even more beautiful at night. Love the lights! We walked back to te station via the Red light district (you can’t miss that one!) And that is how good days come to an end. See you soon! X

Altijd op de hoogte?
Volg Jong Belegen op:
Bloglovin’FacebookTwitterInstagramPinterest

One thought on “Plog – when in Amsterdam

Leave a Reply

