update week 1 fit

August challenge – update week 1

In de eerste maandelijkse uitdaging zette ik een aantal doelen voor mezelf om een gezondere levensstijl aan te gaan. De eerste week zit erop en deze ging anders dan gepland.. De hoogste tijd dus voor een update!

Een goed begin..

Vrijdag 1 augustus begon goed, maar na een etentje bij mijn zus en een terrasje met een vriendin die uitliep in een late stapavond had ik geen slechtere start kunnen hebben. Het voelde als een slechte spek- en bonen dag.
Zaterdagochtend ging de knop alsnog om. Een kater is een groot woord (!), maar na een late nacht waarin een wijntje genuttigd wordt, snak ik naar gezond eten. Daardoor ging mijn tweede ‘eerste’ dag wel goed van start!

kiwiDe dagen erop ging best oké, totdat de nek-, rug- en keelpijn naar mate de week vorderde steeds erger werden. Na het werken had ik amper puf om iets te doen. Het enige positieve was dat mijn eetlust minderde, maar wat ik at was niet altijd goed. (Ijsjes en honingdropjes doen het nu eenmaal goed bij een keelontsteking) Tel daar de keelpastilles en het niet kunnen hardlopen bij op en de balans is niet erg positief! Gelukkig gaat het nu al iets beter dus deze week hoop ik een beter resultaat te halen.

Scrambled eggs

scrambled eggsDeze week at ik scrambled eggs als lunch. Roerei kan je ook gezond houden door ze met ham, ui en een klein beetje peper en zout in olijfolie te bakken!

Recept voor bananenpannenkoekjes

BananenpannekoekjesZondag maakte ik als lunch op aanraden van een vriend bananenpannenkoekjes. Ik had het recept al wel eens op andere blogs voorbij zien komen dus ik besloot het eens uit te proberen. Het enige wat je nodig hebt zijn twee eieren, een (rijpe) banaan, olijfolie om ze in te bakken en kaneel voor wat extra smaak.

Ik had verwacht dat de pannenkoekjes nog een beetje als een omelet zouden smaken. Maar doordat je de bananen met de eieren mixt krijg je een echt beslag en proef je geen ei meer. Strooi er nog wat kaneel op en je hebt een lekker en gezond ontbijt of lunch.

Ben je benieuwd naar de andere recepten? Deze zal ik aankomende week in losse blogs posten. Stay tuned!

Leave a Reply

