van de boekenplank

Van de boekenplank – Toen ik je zag

Mijn zus kwam laatst met het boek Toen ik je zag naar huis en raadde me aan hem ook te lezen. Ik kende Antonie Kamerling en Isa Hoes alle twee als acteurs in verschillende rollen, waaronder het recente Celblok H van Isa. Isa kwam altijd op mij over als een sterke vrouw. Ik las bijvoorbeeld een interview in de Libelle waarin ze openhartig en krachtig sprak over de dood van haar grote liefde Antonie. Het wekte een nieuwsgierigheid naar het verhaal achter deze grote acteurs en dus sloeg ik het boek meteen open!

Toen ik je zag

Het verhaal

Toen ik je zag vertelt het levensverhaal van Antonie Kamerling en Isa Hoes die elkaar ontmoetten op de set van Goede Tijdens Slechte Tijden. Tot in de details vertelt Isa hoe het was om te leven met een depressieve man terwijl ze allebei een succesvolle carrière en twee kleine kinderen hadden. Hoe steun je je man in zo’n donkere periode? En hoe hou je het gezin bij elkaar zonder dat de pers er lucht van krijgt? Het boek weergeeft een mooie opsomming van de rollen die ze gespeeld hebben, zowel op toneel of film als in het echte leven.

Review

Ik vind het knap dat je jezelf zo bloot durft te geven in een boek. Ik heb regelmatig kippenvel momenten gehad. Bijvoorbeeld in de passages waarin de ongelofelijke liefde voor elkaar werd beschreven.

Aan het einde van het boek veranderde de brok in mijn keel langzaam in tranen. Hoe het afloopt weten we, maar wanneer je ernaar toe leest voel je de emotie, het verdriet en de kracht van Isa. Of, je maakt er op zijn minst een voorstelling van.

Ook op de boekenplank: De kleine getuige

 

 

Leave a Reply

