augustus challenge

Monthly challenge – Augustus

Dat de tijd snel voorbij gaat merk ik altijd op wanneer een nieuwe maand aanbreekt. En omdat ik wel van een uitdaging hou, heb ik bedacht om elke maand een doel/challenge voor mezelf te stellen. Dat kan van alles zijn. En dan bedoel ik ook echt alles!

Aangezien we halverwege de zomer zijn (lees: barbecues, ijsjes en terrasjes), heb ik besloten om in augustus weer eens goed op te letten op wat ik naar binnen schuif. Gezondere keuzes maken op het gebied van eten en meer bewegen wordt het motto. Want dat schiet er soms bij in! Na het lezen van wat boeken (o.a. de Voedselzandloper) wil ik bovendien proberen minder bewerkt voedsel te eten. Minder ja. Want om nou binnen een seconde in een superfoodie die
geen suiker/koolhydraten eet te veranderen vind ik te heftig (niet haalbaar voor mezelf) en dus tackle ik eerst mijn valkuilen door kleine doelen te stellen!

Fotocredit – Christy Monet

De doelen voor augustus

  • Geen chocola/snoep/chips/alcohol
    Ik heb volgens mij een lichte chocolade verslaving. Dus dit wordt lastig!
  • Meer kiezen voor onbewerkt voedsel. Ik wil ook regelmatig gerechten/tussendoortjes zelf maken en zal drie recepten per week ook hier posten!
  • Twee stuks fruit op een dag eten, aangezien ik dat soms niet haal! Oeps!
  • Meer bewegen.
  • Hardlopen weer oppakken. Ik zit  er al lang tegenaan te hikken, maar nu moet ik gewoon die schoenen weer eens uit de kast trekken!

Ben je benieuwd of het gaat lukken? Blijf me dan volgen want ik zal wekelijks een update plaatsen!

2 thoughts on “Monthly challenge – Augustus

    1. Jorinde

      Dankjewel! Ja, best lastig maar ga m’n best doen. Even een gezonde maand inlassen, maar stiekem hoop ik dat de gezonde gewoontes daarna blijven hangen!😉

      Reply

Leave a Reply

