The barn

Festival – Rock Werchter

rw entrance

Mijn ene tas was nog niet uitgepakt of ik kon alweer inpakken voor het volgende festival. Rock Werchter stond al een lange tijd op mijn lijstje en dit jaar was de line up zo goed dat ik geen nee kon zeggen. Onder anderen Pearl Jam, Arctic Monkeys, Metallica, Ellie Goulding, Bastille, Skrillex, Imagine Dragons, London Grammar, Kings of Leon, Stromae en George Ezra deden mijn festivalhartje sneller kloppen en binnen no time was ik dan ook een aantal goed bestede euro’s armer. You can do the math.

Tenten stadOns uitzicht vanaf de tent!

Serious business

Rock Werchter valt in de categorie ‘serieuze shit’. 4 festival dagen en 6 kampeerdagen (om alles uit je festivaldagen te halen!) vragen om een plan van aanpak. Aldus de Belgen.
Dachten wij ons kapot te sjouwen met onze tent en weekendtassen, de zuiderburen liepen met kruiwagen en al tussen het parkeer- en campingterrein. Compleet uitgerust met een halve supermarkt en partytent. Terwijl de volksverhuizing in volle gang was ging ik al twijfelend in mijn hoofd nog twee keer mijn inpakchecklist af, maar kon niet ontdekken wat ik was vergeten.

Eenmaal geïnstalleerd op het door onze veroverde stukje gras (Imagine: 6m2) kwamen we erachter wat ze nou mee sjouwden. Complete tentenkampen werden opgebouwd. Sowieso had de camping meer weg van een tenten stad. En na een praatje met een medewerker kwam ik erachter dat er al zo’n 32.000 mensen op het weiland stonden. Allez hè! Wij stonden trouwens op de Hive camping. Echt een aanrader! Alles was goed geregeld en hij ligt op zo’n 5 a 10 minuten loopafstand van het festivalterrein. Alhoewel, dat ligt er natuurlijk aan waar je staat!

Mini foto diary

Arctic MonkeysAlex van Arctic Monkeys zette niet alleen de bakvissen in het publiek op zijn kop.

The barnDe sfeer van de Barn tent paste perfect bij de vibe die de Bombay Bicycle Club neerzette tijdens hun optreden.

Paulo NutiniPaulo Nutini was niet alleen aangenaam om naar te luisteren..

rockwerUndercover met Robin! Woensdag t/m vrijdag was het best warm, dus zonnebrillen, petjes en liters zonnebrand waren essentieel!

George ezraGeorge Ezra scoorde met ‘Budapest’ en zijn andere fijne deuntjes!

AltregoEn ook de Vlaamse band Altrego wist de tent mee te krijgen. De temperaturen liepen hoog op toen de zanger een shirt van de Belgse aanvoerder weg gaf aan degene die de mooiste dansjes wist neer te zetten.

MetallicaMetallica speelde een setlist die deels was samengesteld door de fans. Alle klassiekers kwamen dus voorbij.

northwestwalls2De North West Walls vormde een mooie plek om los te gaan op djs of even neer te ploffen en uit te rusten.

North West WallsCreatief met containers! Ik hou hier zo van!

BastilleIk ben echt helemaal weg van de stem van de zanger van Bastille. Na het spetterende optreden bij Concert at Sea speelden ze ook het publiek van Rock Werchter plat. Een aangenaam zonnetje na een flinke hoosbui op de zondag!

The ParlourBij Rock Werchter waren de opties eindeloos. Op de zondag besloten Robin en ik neer te ploffen bij de hairdressers van Bobhead in The Parlour. Heerlijk even een vertroetelmomentje na 5 camping- en 4 festivaldagen!

Visgraad vlechtHoewel ik eerst voor een mega bos krullen wilde gaan, besloten de kapster en ik dat een visgraad een betere optie was vanwege het slechte weer. Ik wilde altijd al leren hoe deze techniek moest en nu heb ik hem onder de knie.

the parlour rock werchterTadaaa! Samen met vriendinnetje Robin. We kwamen er op Rock Werchter achter dat we elkaar eigenlijk al 10 jaar kennen! Meteen een leuk jubileumcadeautje, dachten we zo.

kings of leonDe Kings of Leon speelde het publiek plat. Ik vond vooral de sfeerbeelden bij de liedjes erg tof.Rockwerchter

Even een front row balonnenmomentje bij de Black Keys. Top!

Stromae Rock WerchterStromae sloot het te gekke festival af. Hoe die man kan optreden en zingen, ik had het niet verwacht. Het was één groot feest en bij elk nummer voerde hij een hele act op. Bovendien kan Stromae dansen als de beste en bracht hij door Vlaams én Frans te praten heel België samen als een grote familie. Formidable!

StromaeTot slot kan ik zeggen dat Pearl Jam voor mij absoluut het nummer één optreden was op Rock Werchter. Wat een energie weet die band nog neer te zetten. Bovendien waren alle leden zo sympathiek dat ze binnen no time duizenden mensen op hun hand hadden.

Is één van jullie toevallig dit jaar ook naar Rock Werchter geweest? En wie zou je nog wel eens willen zien optreden?

 

2 thoughts on “Festival – Rock Werchter

  1. RedSails28699

    Ziet eruit als een groot feest! Wat vond je van George Ezra? Ik zag hem op Glastonbury de andere week en genoten van zijn muziek, hoewel ik niet van hem gehoord. Ik zag Imagine Dragons ook, ze zijn behoorlijk cool.

    Reply
    1. Jorinde Post author

      Oh, wat gaaf! Ik vond George Ezra echt super tof. Kende nog niet veel van hem, maar hij was erg leuk. Imagine Dragons waren ook heel goed live inderdaad!

      Reply

Leave a Reply

