JohnMayer Amsterdam

Concert- John Mayer in Amsterdam

JohnMayer AmsterdamAfgelopen vrijdag was het ein-de-lijk zo ver: ik en een paar duizend anderen gingen John Mayer live zien en horen. Na een aantal keer net achter het net gevist te hebben, kwam ik via een vriendin (en een speciale voorverkoop) van het voorjaar eindelijk aan kaarten. Halleluja! Natuurlijk had ik via via al gehoord dat John Mayer in het echt ook echt, maar dan echt goed is. Ik moest het eerst zien en dan geloven, maar ik kan niets anders dan beamen; deze man is steen goed!

JohnMayer Amsterdam

Highlights

Allereerste een excuses voor de slechte kwaliteit van de foto’s (iPhone en we stonden nog best vooraan!). Snel terug naar de show. In het voorprogramma stond Go Back to the Zoo. Ook een aanrader, al waren we (het vrouwelijke gedeelte van de Ziggo Dome) in het begin ietwat afgeleid door de witte broek van zanger Cas en kwam het (toestromende) publiek pas los op het laatste nummer Electric.

JohnMayerg2John Mayer maakte vervolgens alle verwachtingen waar. Zijn stem en gitaarspel toverde het massale Ziggo Dome zo om in een knus huiskamerconcert. En zette het trouwens ook weer zo op zijn kop door op zijn rug gitaar te spelen. Als kers op de taart kwam mijn favoriet Slow dancing in a burning room voorbij en bleek mr. Mayer ook over een flinke portie humor te beschikken toen hij Ebay tipte voor de eenzame momenten.

John Mayer2 Het was zijn laatste show van de tour en leek daarom nog even iets extra’s te geven. Het grootste kippenvel moment kwam, na Dreaming with a broken heart, door de toegift Gravity waarvoor massaal de telefoons omhoog gingen. Bekijk hieronder Johns nieuwste nummer XO en mijn favoriet Slow dancing in a burning room!

Meer JongBlgn? Volg me op Twitter of Instagram!

 

Leave a Reply

