guitar guy funny cat

Fijne deuntjes – geef een man een gitaar

guitar guy funny catFotocredit: Gummybear

Morgen is het eindelijk zo ver: JOHN MAYER! In real life! Dat ik een zwak heb voor een mooie mannenstem begeleid door een gitaar (of piano) is ondertussen geen geheim meer. Zangers met gevoelige liedjes toveren mij binnen no time om in een dweil zonder ruggengraat. Dat is positief bedoeld uiteraard. De emoties nemen soms nu eenmaal de overhand.

guitarguyFotocredit: Lovelace

Bij De Beste Singer Songwriter zit ik natuurlijk aan de beeldbuis gekluisterd met de tissues binnen handbereik. Want wie Giel, Sanne en Erik van de bank veegt heeft mij standaard meegenomen. Niet verrassend dus dat in deze fijne deuntjes lijst ook een aantal auditanten van DBSS staan. Hieronder volgen mijn favoriete mannen met hun fijne, kleine nummers. Met een verhaal, want kippenvel bij een meisje verover je niet zomaar.

Playlist – kleine nummers

In Your Arms van Chef’ Special is een grote hit en zal je vast en zeker bekend voorkomen. Voordat ik het nummer hoorde, vertelde zanger Joshua over (de verwerking van) het verlies van zijn vader dat resulteerde in dit mooie, kleine liedje.

Ed Sheeran, mag niet ontbreken, One.

DBSS Michael Prins laat pure emotie zien met het nummer Story.

Tijdens één van mijn YouTube doorkliksessies kwam ik bij deze video terecht van Eloi (Kensington). Unieke stem, onbekende titel.

Life’s for the living, so live it. Yes.

De Beste Singer Songwriter tranenmoment 1: het mooie Through your Eyes van David Benjamin vertelt zijn herinneringen aan zijn overleden broer.

Last but not least: John Mayer! Do I need to say more?!

 

Leave a Reply

