Michielderuyterset

Op de set – Michiel de Ruyter de film

MichielderuytersetAfgelopen vrijdagavond, precies op het tijdstip dat Nederland die mooie overwinning op Spanje behaalde, dook ik juist terug in de tijd op de set van Michiel de Ruyter. Want die kans kon ik niet laten schieten! Zoals ik in mijn bucketlist meldde, wilde ik dolgraag een keer figureren in een film of serie. En dat kan ik nu van mijn lijstje afvinken.

Zeeuwse roots

Een gedeelte van de opnames van de nieuwe Nederlandse film Michiel de Ruyter vinden plaats in mijn thuisbasis Zeeland en dus greep ik meteen mijn kans toen ik zag dat ze nog figuranten zochten.

Michiel de ruyter kerkDe finale

Tussen het wachten door werden we aangekleed en bekeken we via livestreams hoe de Oranje leeuwen de Spaanse torros in de pan hakten (ja, ook ik voelde de euforie na die pijnlijke WK finale van vier jaar geleden!) De bal heb ik op zo’n klein telefoonschermpje (per 8 mensen!) niet veel kunnen volgen, maar de doelpunten waren natuurlijk niet te missen.

michielderuyterkleding

Vroeg moderne tijd

De set beloonde vervolgens al het lange wachten: want wow, wat was het een plaatje! En wat grappig om het nu van de andere kant te bekijken. De acteurs (o.a. Barry Atsma en Frank Lammers) zaten heel relaxt, in hun filmkloffie, de wedstrijd nog eens na te kijken en te bespreken in een tuinstoeltje. Het dekte in ieder geval de ‘vroeg moderne’ tijd in de letterlijke zin van het woord!

Actrice in de dop

En dan moet je echt aan de slag: ‘Oh,ja, wel even meespelen!’ Het mimen was wennen. Eveneens de tijd en energie die in die film gestoken wordt, want uiteindelijk hebben we op die avond en in die nacht maar enkele seconden film gedraaid!?

Tweet barry atsma

Maar vooralsnog is het figureren voor herhaling vatbaar. Wat een toffe avond! Hierbij doe ik alvast een open sollicitatie naar een volgende figuranten dag. In de rol van edelvrouw voel ik me vast ook thuis!😉 Michiel, Barry, mijn gegevens zijn bekend.

One thought on “Op de set – Michiel de Ruyter de film

Leave a Reply

