Quote future job

20ers issues: Wat wil je later worden?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Ik vind 21 maar een lastige leeftijd. Officieel geen puberende tiener meer. Officieel je leven in eigen handen. Had je 20 jaar een vast pad in je leven in de vorm van: school, voortgezet onderwijs en een vervolgopleiding. Plotseling is dat voorbij en dan sta je daar. Met je HBO diploma in de hand, klaar om ‘wat je later worden wil’ te realiseren in een succesvolle carrière.

Of niet. Om eerlijk te zijn vond ik mijn opleiding heel leuk en interessant. Toch sta ik hier nu met het gevoel: Is dit het dan? Misschien ben ik teveel vrouw. Zo’n piekeraar die overal over twijfelt. Die nog steeds niet weet waar haar hartje sneller van klopt. Krabbelde ik als de dag van gisteren nog in vriendenboekjes dat ik mama, bakker en actrice wilde worden, anno 2014 ben ik er niet meer zo zeker van wat ik op dat regeltje zou invullen.

Vriendinnen starten carrières, maar ik ga terug naar school. Zodat ik me hopelijk naast op academisch niveau me ook mentaal en emotioneel klaar te stomen voor het echte leven. Voor 40 uur werken. Ik wil het uiteindelijk hoor. Zo’n vaste baan. En dan ook meteen een huisje, boompje, beestje en een leuke vent. Ooit.

Toevallig las ik op twee verschillende blogs over de levenslessen die je opdoet in je 21e levensjaar. De nu succesvolle meiden beschreven onder anderen het wat wil je later worden gevoel. Dat het oké is om nu je weg te vinden, fouten te maken, je passie(s) te vinden en vooral keihard te werken voor je dromen. Perfect. Gloort er toch nog hoop aan de horizon voor ons twijfelkonten en semi- quarter life crisis slachtoffers.

Quote choose a jobFotocredit: Nikolina

Leave a Reply

